Grens verleggend.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Fenna Koning - WaarBenJij.nu Grens verleggend.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Fenna Koning - WaarBenJij.nu

Grens verleggend..

Blijf op de hoogte en volg Fenna

20 April 2015 | Suriname, Paramaribo

Lieve Allemaal,

Jullie liggen nu waarschijnlijk allemaal te slapen, maar toch wil ik heel graag laten weten dat het super goed met mij gaat en dat ik hier te vette dingen doe.

Deze week is zowaar de eerste kaart aangekomen vanuit Nederland. Na 4 weken kan ik hem dan eindelijk ophangen. En ja, elke avond kijk ik dan nog even naar de kaart en de andere foto's die er hangen. En dan toch mis in Nederland wel een beetje...

Maar zeker niet te veel. Van het weekend weer een toffe trip gedaan naar Brownsberg & Stone Island.
Nadat het vrijdag de hele dag had geregend, gingen wij zaterdagochtend vroeg op trip. De eerste dag was Brownsberg.
Brownsberg is een berg hier in Suriname waarop er een aantal watervallen te zien zijn. Hier moet je wel wat voor over hebben, namelijk een zware tocht door de jungle.

Maar het was het allemaal meer dan waard. Na een goed ontbijt gingen wij een tocht maken met de auto naar de Brownberg. Na een half uur hobbelen over de weg konden we dan eindelijk beginnen aan onze wandeling over de Brownsberg. De eerste stop was de Leo watervallen. De gids zei ons dat dit een zware tocht zou worden en dat we daarna waarschijnlijk niet meer in staat waren om de andere grote waterval te bekijken. Na een tijdje kwamen we al aan bij de watervallen. Wat was de waterval mooi zeg! Niet moe en nog geen pijntjes, we besloten dus de andere waterval ook nog maar te bekijken.
Halverwege ging het keihard regenen, alles was helemaal nat en de jungle veranderde langzaam in een modderstroom. Na een barre tocht aangekomen bij de Irene waterval, en deze was nog veel mooier dan de Leo!! Met kleren en al ben ik er maar onder gaan staan, want ik was toch al nat!
Even wat moed in eten voor de terugweg. Deze was zeer pittig, en dit nog zacht uitgedrukt. Blij dus toen we boven bij de weg kwamen, en nog blijer toen een voorbijkomende jeep vroeg of we misschien achterop wilde springen. Als echte chicks in de jungle gingen wij achterop de jeep weer naar boven.

Daarna begon onze reis naar Stone Island. Aangekomen kon ik alleen nog maar om mij heen kijken, wat was dit mooi! Het leek net of ik een spookhuis was beland, alleen dan niet zo eng! Na een heerlijk hapje gemaakt door de gids, gingen we gezellig een avondje naar onze huisgenoten die toevallig ook dit weekend op Stone Island waren! Dit was zeker een zeer gezellige avond. Dit resulteerde tot een zeer korte nacht aangezien we om 6 uur de zonsopkomst weer wilde zien. Dit was niet erg aangezien er een bed was met een klamboe met gaten, en heeeell veeellll muggen!! Helaas hebben we geen zonsopkomst gezien en ging het alleen maar regenen. Toen het wat droger was en we het ontbijt achter de kiezen hadden, gingen we vissen op piranha's. Het stuwmeer zit vol met piranha's en krokodillen, dus we hadden genoeg kans om er eentje te vangen. En ja hoor, twee piranha's gevangen, doodgemaakt en daarna schoongemaakt zodat we ze lekker konden eten.
Eerst nog even een boottocht naar een eiland in het stuwmeer waar we apen en schildpadden hebben gezien. De boottocht zelf was mooi maar ook heel angstaanjachend. Het idee dat je in een soort spookhuis zit met piranha's en krokodillen. Gelukkig was het wel heel erg mooi!
Teruggekomen lekker piranha met bami eten en daarna weer terug naar huis.

Het was weer een hele bijzondere trip. De 55 muggenbulten, de natte pakken en de super vieze schoenen was het allemaal meer dan waard. Tijdens deze trip heb ik mijn grenzen weer verlegd en dingen gedaan die doodeng waren. Als ik terug denk aan dat piranha vissen krijg ik al weer de rillingen, maar toch was het allemaal super vet!

Nu lekker slapen, morgen is de vakantie weer over en dat betekent weer druk naar stage!

Slaap nog lekker en groetjes van mij!


  • 20 April 2015 - 12:12

    Joke:

    Pfff fijn dat je weer veilig ben thuigekomen.
    Wat een verhaal zeg!!! Prachtig en volgens mij vond je het
    vissen zelfs leuk. Goed dat ik het allemaal van te voren niet wist.:)

  • 20 April 2015 - 21:01

    Marlies Leuvenink:

    Hi Fenna,
    Leuk wat van je te lezen. Klinkt allemaal erg leuk. Mooie foto's! Veel plezier daar nog.
    Groetjes,
    Marlies

  • 20 April 2015 - 23:05

    Tante Jo:

    Hiiiiiii Fen,

    Nou kijk dat Belgie-toernooi in Beveren en nachtje in Antwerpen was ook weer gezellie hoor, maar als ik de foto's zie, zou ik toch ook voor dat kiezen. Vet hoor en ja grenzen verleggen moet je in je hele leven!
    Ik ga deze week met Jen en Lian naar Lissabon, ook even onze grenzen verleggen. We sturen ook wel een fotootje en zie volgende week wel weer een nieuw stukje + foto's van je. Zo blijven we gezellig van elkaar op de hoogte. PS: We hebben 'de' trainer, Erik de 2e op de Nederlandse ranglijst. Tof he!
    Groetjes, tantje Joootje + en natuurlijk Senior!

  • 21 April 2015 - 17:39

    Fenna De Koning:

    Bedankt voor alle leuke en lieve reacties!

    Super vet Jo van die trainer, ben benieuwd!
    En heel veel plezier in Lissabon!!

  • 21 April 2015 - 23:23

    Frans Gijzen:

    Fenna leuk om jouw belevenissen te lezen. Tijdens het lezen kwamen bij mij de herinneringen terug van mijn jungletocht in Thailand. Alleen geen pyranhas wel veel regen en modder. Ook destijds watervallen gezien. Nog veel plezier en geniet er van groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fenna

Actief sinds 16 Maart 2015
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 7201

Voorgaande reizen:

19 Maart 2015 - 22 Juni 2015

Stage lopen in Suriname!

Landen bezocht: