BN'ers in Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Fenna Koning - WaarBenJij.nu BN'ers in Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Fenna Koning - WaarBenJij.nu

BN'ers in Paramaribo

Blijf op de hoogte en volg Fenna

04 April 2015 | Suriname, Paramaribo

Lieve Allemaal,

Wat gaat de tijd eigenlijk snel, ik zit hier al weer twee weken! Al twee weken zon, warm weer en vooral geen storm. Was dat maar waar, afgelopen week hebben we gemerkt dat het hier in Paramaribo ook erg hard kan regenen!

Er zit weer een week stage op, met als hoogtepunt een bezoek aan het ziekenhuis! Samen met de logopedist ging mee met een patiënt naar de KNO arts. Ik vond het erg bizar om in dat ziekenhuis te zijn, aan de ene kant zo oud maar aan de andere kant ook zo nieuw en professioneel.

Voor de rest al een aantal keer het Paramariboose stapleven onveilig gemaakt. Want ja, mijn billen dansen nog steeds niet zo goed en mooi als de Surinaamse billen.. Gelukkig nog heel wat maanden om te oefenen.

Voor de rest is het leven hier vrij relaxt. De mensen werken hier niet zo hard, dus wij ook niet. Alles op zijn tijd. Heerlijk boodschappen doen, koken, zwemmen en zonnen, shoppen en wanneer het regent op je gemak alle stageopdrachten maken..
Voor de mensen die ooit nog eens naar Suriname vertrekken, smeer je wel in ook al is het bewolkt!! Dat heb ik niet gedaan met als gevolg een mooie roze huid..

Hier op straat wordt je als Nederlander constant nageroepen, o.a. met garnaal hahahaha... Verder zijn de termen die we al gehoord hebben, wit vlees, roze, witterds en noem het maar op.. De eerste paar dagen erg wennen, maar nu hebben we geleerd dat je gewoon niet moet kijken als je getoeter hoort.

Nu de vraag van vandaag, waar komt de titel van dit reisverslag vandaan? Dat zit zo, een paar meiden wilden graag hier naar de sportschool. Dus wij een hele zoektocht gedaan, en uiteindelijk beland bij de duurste en chicste sportschool die bij ons om de hoek zit. In hotel Torarica. Vandaag met ons goede gedrag naar de sportschool, druk bezig en helemaal bezweet. Komt er een man naar ons toe die het allemaal beter denkt te weten dan ons, dus oke! We gingen verder en hij ook. Komt er een vrouw naar hem toegelopen, ja ik ken jou en ik weet wie jij bent! Bleek het Edgar Davids te zijn (die van het Nederlands elftal in 2006 die altijd zijn bril op heeft, en ja ik had hem ook niet zo 123 herkent). Wat een grap, zaten we daar met ons goede gedrag. Gelukkig ging hij al snel weg om de situatie wat minder vreemd te maken, maar toen we weg gingen en hem onderweg spotte durfde we het niet te laten om nog even een foto te schieten. Bijgevoegd het resultaat..

Voor nu gaan wij verder genieten van onze vakantie, want ja we hebben nu 2,5 week vrijwel niks te doen. Dus morgen lekker een bezoekje aan de dierentuin en er gaan nog meer culturele tripjes komen dezer dagen..

Ik houd jullie op de hoogte!

Liefs van mij!

  • 04 April 2015 - 12:43

    Tante Jo:

    Relaxxxxxx don't worry, zeiden ze op Kaapverdie. We maken ons ook veel te druk in Nederland.
    Jullie hebben er al 2 weken opzitten. Dus nu weer even genieten van de vrije tijd.
    Grappige foto en inderdaad na een paar maanden zal jullie kleurtje dichtbij Edgar komen, ha, ha....
    Fenna (en andere meiden), geniet lekker de komende weken. Wij gaan paaseieren zoeken en gelukkig schijnt nu het zonnetje en ziet het er de komende dagen droog uit. Komt goed!!

    Groetjes en dikke kus, tante Jo en ome Peet

  • 04 April 2015 - 12:56

    Joke De Koning:

    Leuk geschreven Fenna.
    En echt we hadden het niet door dat het Edgar Davids was op de
    foto. We dachten dat het je nieuwe vlam was. Haha.
    Ben super trots op je, hoe je het daar allemaal doet.
    Xxxx Joke

  • 05 April 2015 - 11:52

    John:

    Hoi Fenna, leuk voor Edgar dat hij jou mocht ontmoeten !! Ik lees je verhalen met veel plezier. Je hebt het duidelijk erg naar je zijn. Dat is mooi. Leuke ervaringen op je stage zijn goed om te lezen. Ik hou daar wel van. lekker een paar weekjes rustig aan, want jullie zullen wel doodmoe zijn van al dat werk.
    geniet ervan. xxx john

  • 22 Mei 2015 - 21:28

    Cindy:

    Hoi fenna
    Wat leuk dat jij daar naar je zin heb daar in suriname
    Wat leuk om te lezen jouw reisverslag ik hou jouw op de hoogte wat je alle
    Maal schrijft op je reisverslag wat goed om te horen wat je allemaal gedaan hebt
    Zo zo zo zo dat is leuk om met de meiden uit te gaan ik hoor het al weer
    Ik lees elke keer op je reisverslag wat je allemaal heb geschreven
    En ik kijk ook nog de foto s bij mij met het werken gaat het heel goed en prima
    Nu nog even stage lopen waar je nu zit en afmaken
    En dan weer terug naar holland en naar nederland naar je ouders en je broer
    Zijn ze weer blij dat jij weer terug komt van uit de schiphol in amsterdam nu nog even daar genieten en fijne stage dag daar en je doe je best veel liefs van cindy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fenna

Actief sinds 16 Maart 2015
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 7202

Voorgaande reizen:

19 Maart 2015 - 22 Juni 2015

Stage lopen in Suriname!

Landen bezocht: