Ninja Turtles!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Fenna Koning - WaarBenJij.nu Ninja Turtles!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Fenna Koning - WaarBenJij.nu

Ninja Turtles!!!

Blijf op de hoogte en volg Fenna

12 April 2015 | Suriname, Paramaribo

Hallo Allemaal!

Ik zal gewoon maar bij het begin van al mijn avonturen beginnen. Een week geleden ongeveer gingen wij gezellig met de groep een middagje naar de dierentuin. We hadden al gehoord dat we dan gegarandeerd deze maanden de jaguar zouden zien, en in het wild was maar altijd de vraag. Voor de jaguar gingen wij dus op de fiets naar de Paramaribo Zoo. De dierentuin was niet zo groot, te vergelijken met de grootte van een kinderboerderij. Verder waren er ook veel dieren die je op de kinderboerderij ziet. Er waren niet alleen maar geiten, schapen, kippen en paarden, maar gelukkig ook nog wat apen, schildpadden, vogels en de jaguar te zien. We hopen deze dieren nu nog allemaal in het wild te gaan zien, maar anders kunnen we wel alvast zeggen dat we ze hebben gezien!!

Verder was deze week de Avondvierdaagse in Paramaribo van woensdag tot zaterdag. Ik hoor jullie al denken, "wat is daar leuk aan?". Maar dat is hier één groot feest en heel de stad staat op stelten! De meeste wandelaars lopen in grote groepen, helemaal uitgedost en met veel muziek. Langs de kant staan overal mensen die kijken of gezellig mee dansen. Ik ben twee avonden wezen kijken, de eerste en de laatste. Het was super leuk om te zien en de sfeer was onwijs goed. De laatste avond was aan het einde een groot feest op straat. Iedereen stond midden op straat te dansen en er was super veel muziek en gezelligheid!

Onze eerste tour was deze week, vrijdag gingen wij op naar Matapica! Dat is een stuk strand waar je s'avonds super veel zeeschildpadden kan spotten die eieren gaan leggen op het strand.
Het begon al lekker op zijn Surinaams. Een half uur nadat we hadden afgesproken was er nog steeds niemand om ons op te halen, dus belden we het tourbureau op. Er kwam gelijk iemand aan werd er gezegd. Gelijk werd een half uur door verkeersboutes en files, maar ach we hebben vakantie. Toen gingen we in het busje opweg naar onze eerste stop, Margaretha. Onderweg heb ik wel 100x gedacht dat ik doodging. Elke keer dat de bus ging remmen, dit remmen ging namelijk gepaard met onwijs veel lawaai en dat kon nooit goed gaan. Over de bekende Jules Wijdenbosch brug en over de verschillende plantages, het ging gelukkig allemaal goed. Nog even met de boot en we waren aangekomen in Margaretha. Hier werden we verwend met heerlijke bami en kip in Sandra's Surinaams Eethuisje. Een wandelingetje door het dorp en toen begon de trip pas. Op twee kleine bootjes gingen we opweg naar het strand. Wat was dit mooi, dit is bijna niet te omschrijven. Als jullie de foto's kijken hebben jullie een beetje een beeld hoe mooi het was, vergeet dan niet een rotte eierengeur, zingende vogels, een heerlijk zonnetje en een pruttelende motor erbij te denken. Dan kom je wel een beetje in de buurt.
Na 1,5 uur varen, wat voor mijn gevoel maar 5 min waren, kwamen we aan op het strand. Dit was net zo mooi als de hele tocht erheen! We konden heerlijk even chillen op het strand voordat we de eerste wandeling opzoek naar schildpadden gingen maken. Jammer genoeg hebben we toen niks gezien. We gingen even lekker eten en wachten tot de donkere wolken overwaaiden voordat we in het donker nog een keer het strand op gingen. We hebben aardig wat schildpadden gezien en wat waren ze groot! Sommige waren wel 2m! We hebben gezien dat ze het strand opkwamen, terug naar de zee gingen, dat ze een kuil graven om hun eieren in te doen en ook het moment dat ze eieren leggen hebben we gezien. Het was super mooi, maar om half 3 / 3 uur moesten we maar weer eens gaan slapen. Slapen deden we gewoon in een hangmat, ik moet eerlijk zeggen dat het best lekker ligt. Het was wel erg nat en koud maar daar kan ik me de volgende keer op kleden. Dat zorgde er wel voor dat ik amper een oog dicht heb gedaan, dus ik was wel blij dat om 6 uur iemand vroeg wie er nog een keer mee het strand om ging. Het was nu licht wat inhield dat we nu goede foto's konden maken aangezien je geen flits mag gebruiken. Heerlijk zo een ochtendwandelingetje in je pyjama, en wat waren we blij dat we er eentje hadden gezien. Een hele fotosessie vond plaats en we konden de schildpad nu echt goed bekijken. We hebben erbij gestaan tot hij weer de zee inging. Op weer terug naar Paramaribo, door het adembenemende moeras.
We hebben echt genoten van de trip, de omgeving was super mooi en het eten was heerlijk. De gids zijn moeder en schoonmoeder hebben ons verwend met heerlijk Surinaams eten en de schildpadden hebben ons niet teleurgesteld.

Ik ben trouwens deze week ook nog gewoon naar stage geweest hoor, niet dat jullie denken dat het allemaal lang leve de lol is hier! Vandaag weer lekker boodschappen doen en naar de markt, en even bijkomen van de gave tour en het gezellige straatfeest van gisteravond!

Liefs van Mij!


  • 12 April 2015 - 20:59

    Marika:

    Ik beleef het gewoon nog een keer! Tof om te lezen Fenn! We gaan zeker nog meer trips doen! :)

  • 12 April 2015 - 23:25

    Tante Jo:

    Hallo Fen,

    Onwijs leuk weer om te lezen en het filmpje heb ik ook gezien, heel tof! Die vaartocht, de schildpadden, gaaf hoor. Genieten met elkaar en wat gaat de tijd snel.... a.s. weekend Belgie-toernooi. We gaan er weer een mooi weekend van maken met de DEO-leden en zetten Antwerpen op z'n kop, maar gaan je wel missen.

    Doeiiiiiii, tot jet volgende verslag,
    Tante Jooootje

  • 13 April 2015 - 01:20

    Fenna De Koning:

    Haha Marika, we gaan zeker nog veeeelll meer zien!!

    Ja heel veel plezier in Antwerpen, ga het ook wel missen hoor!
    Maar hier vermaak ik me ook wel.
    En volgend jaar ben ik er gewoon weer gezellig bij!
    Laat al die belgen even een poepie ruiken..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fenna

Actief sinds 16 Maart 2015
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 7198

Voorgaande reizen:

19 Maart 2015 - 22 Juni 2015

Stage lopen in Suriname!

Landen bezocht: