En daar zit ik dan, al twee maanden.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Fenna Koning - WaarBenJij.nu En daar zit ik dan, al twee maanden.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Fenna Koning - WaarBenJij.nu

En daar zit ik dan, al twee maanden..

Blijf op de hoogte en volg Fenna

18 Mei 2015 | Suriname, Paramaribo

Lieve en trouwe lezers,

Hier weer een berichtje uit het tegenwoordig niet zo zonnige Suriname. Ik weet dat de meeste mensen denken dat het altijd mooi weer is in Suriname, maar dit is zeker niet waar! Het gebeurd, net zoals in Nederland, vaak zat dat ik tot aan me onderbroek nat ben als het regent en er boodschappen gedaan moeten worden. Maar ach, het is gelukkig dan altijd nog ongeveer 30 graden!
Met dit weer slaat de verveling wel eerder toe, opeens kan je niet meer heerlijk in de zon gaan liggen. Dan maar op bed een beetje voorbereiden voor school en skypen met allemaal lieve mensen in Nederland.

Het is gek, ik zit hier nu twee maanden. Maar ik wil er nu nog zeker niet over na denken dat ik over een maand deze heerlijke plek al moet verlaten. Ik vermaak met hier prima met allemaal gezellige mensen om mij heen, buiten stage een beetje stappen, chillen, boodschappen doen of koken en verder niet zo veel.

Vorige week hadden we gezellig met alle meiden van het huis een spelletjesmiddag gehouden, het was een echte tienkamp. Buikschuifen, kleidingwissels, spijkerpoepen noem het maar op. Jammer genoeg wel verloren, dat betekende dat mijn team en ik moesten koken. Gelukkig zijn we toch uiteten gegaan. Daarna nog naar de karaoke bar, het casino en nog stappen. Kortom, zoals jullie al horen vermaak ik me prima!!

Van het weekend met een aantal meiden een zelf georganiseerde trip gedaan naar Nieuw-Amsterdam. Een oude plantage aan de overkant van de rivier. De reis erheen was al heel erg leuk en toen we daar aankwamen werd het nog leuker. Het was namelijk droog!!
Op weg naar het oude fort en het slavernijmuseum om ons een beetje te verdiepen in de geschiedenis van Suriname. Dit was erg leuk en vooral interessant. Eigenlijk heel bizar wat er hier zich vroeger allemaal heeft afgespeeld op de plantages hier.
Na een aantal uur geslenterd te hebben op deze mooie plek gingen we weer terug met de boot en daarna de bus.

De bus in Suriname, dit is een apart verhaal. In Nederland ga je met de bus, check je in met je ov-kaart en als je uitcheckt geeft hij aan hoeveel je moet betalen. Hier in Suriname is dat anders, als je met de bus gaat betaal je 1,25 srd (dat is momenteel ong. 30 cent). Het maakt niet uit hoe ver je reist en hoe lang je in de bus blijft zitten. Een nadeel, de bus komt wanneer hij komt. Dus soms kan je heel lang moeten wachten en kan het zijn dat hij gewoon niet meer komt...

Volgend weekend weer heerlijk op trip, maar nu eerst nog even een week volle bak op stage. Ik mag steeds meer taken overnemen, erg leerzaam en leuk. De dagen zijn niet lang, maar daar ga ik vooral gewoon heel erg van genieten!

Slaap lekker allemaal,

Liefs van mij

• 18 Mei 2015 - 11:05

Frans Gijzen:

Beste Fenna

Leuk om te lezen wat jij allemaal beleeft in Suriname.
    Geniet er nog van en denk voorlopig nog niet aan de terugreis
    Groetjes

• 18 Mei 2015 - 23:24

Tante Jo:

Hiii nicht,
    De tijd gaat snel en wat zien jullie veel van Suriname.. fijn om te horen dat t daar ook wel eens regent. Mooi en constant weer is t hier nog niet. Afgelopen vrijdag super bruiloft gehad maar dat heb je wel op de foto's meegekregen... jammer dat je er niet bij was.. maar ja je kunt niet alles. Hier alles oke.. misschien krijgt Lian deze week een app in Amersfoort.. dus dan lekker klussen. Werk je nog wel aan je conditie, haha. Nou dat de vlg keer weer geniet lekker door... doeiiiii tante Jo

• 22 Mei 2015 - 21:12

Barbara:

Hoi fenna, sorry voor een wat late reactie op jouw reisverslagen, heb ze gelezen en zie dat je er erg van geniet. Je doet het fantastisch en hebt het erg gezellig.
    Heb ook je film gezien van de jungle tocht met de boot, ziet er super uit.
    Geniet ervan, dikke kus barbara

• 28 Mei 2015 - 21:55

Martha:

Hoi fen weer leuk om je verslag weer te lezen hoop dat er weer ruimte komt voor de zon zodat je de laatste weekjes buiten kunt genieten veel gezelligheid en plezier kus martha